La ședința ordinară a consiliului din Târgu Secuiesc au figurat patru puncte de pe ordinea de zi. Printre altele, colegiul a decis și despre închirierea iluminatului public.

 

Prima dată au decis despre modificarea bugetului, totodată spitalul s-a îmbogățit cu 100 de mii de lei. Potrivit proiectului a fost vorba și despre înființarea stațiilor de autobuz. După cum s-a aflat, orașul își propune să facă acoperișuri de lemn la așa-numitele stații de autobuz deși nici una nu este aprobată. Consilierul Hegedűs Ferenc a expus: pentru el este de neînțeles că toată lumea se oprește după bunul plac, căci nici una dintre stațiile de autobuz nu este oficială, acestea au fost formate din obișnuință. În răspunsul său Bokor Tibor a relatat: este de acord cu consilierul, însă administrația nu are dreptul de a reglementa funcționarea firmelor de transport, din păcate: ”principalul mioritic al descentralizării”  stabilește doar obligații pentru oraș, nu poate avea revendicări. Astfel, din această cauză nu au drept de intervenție în faptul unde se opresc autobuzele, eventual poliția ar putea interveni. Problema a fost încheiată cu înțelegerea că la următoarea ședință de consiliu îi vor invita pe comandantul de poliție Popa Florin.

 

La discuții s-a născut hotărâre de consiliu și referitor la închirierea furnizării de iluminat public și despre regulamentul acesteia. Colegiul a aprobat deja în anul trecut un proiect referitor la acesta, acum este vorba despre un capitol nou al acestuia.  După cum a relatat în raportul său managerul orașului Antal Emőke, conform regulamentelor așezămintelor există două posibilități: înființează o firmă pentru a pune în funcțiune iluminatul public, sau încheie un contract cu o întreprindere de specialitate. Pentru eficacitate s-a decis în privința celei din urmă, astfel, în curând sunt așteptați cei care se prezintă, cei care vor fi dispuși că realizeze pentru circa 2,5 milioane de lei.

 

Sursă: Székely Hírmondó, Bartos Lóránt


23 iulie 2019