Deși după pedagogi clasele pregătitoare au reușit, mulți sunt sceptici în dreptul lor de existență. La apropoul acesta Asociația Pro Pectus i-a invitat la o discuție la masa rotundă pe părinții interesați și pe directorii școlilor în care funcționează clase amintite.

 

La întâlnire s-au prezentat Veres Enikő și Balog Katalin, directorii școlilor Molnár Józsiás și Petőfi Sándor, precum și o duzină de părinți. Discuția a fost deschisă de Sütő Rita, președintele asociației gazdă, rezumând problemele care ating această arie tematică.

 

După cum am aflat din răspunsurile conducătorilor instituțiilor, pe pagina de internet a ministerului învățământului se găsește deja metodologia legată de clasa pregătitoare, prima perioadă de înscriere are loc după program între 16 februarie și 6 martie. După modelul din anul trecut vizitarea școlii începe încă în această săptămână, pe parcursul căreia părinții pot discuta cu pedagogii care conduc clasa despre problemele care-i interesează. S-a precizat că decid exclusiv pe baza adresei despre faptul pe cine în ce școală poate fi înscris, nu pe baza ordinii înscrierii. În cazul unei supra-înscrieri, inspectoratul școlar are posibilitatea de a porni o clasă nouă.

 

În Școala Molnár Józsiás funcționează și clasă de muzică. Deoarece această opțiune nu este luată în evidență de împărțirea în funcție de adresă, în principiu este exclus să înscrie elevi din alte sectoare ale orașului. Dacă cineva ar dori să-și trimită copilul în clasa de muzică, însă locuiește în alt loc, e bine, dacă își înscrie pe cel mic la ambele școli, apoi, în funcție de locurile rămase libere, pot accepta cererile. Asemănător anilor precedenți, și în anul acesta copiii care nu au împlinit vârsta de șase ani până la 1 septembrie vor fi supuși unui control psihologic.

 

În Școala Molnár Józsiás pornesc două clase pregătitoare (tradițională și clasă de muzică), precum și o clasă Step by Step. În Școala Petőfi Sándor plănuiesc pornirea a două clase tradiționale, pe când în Școala Generală Turóczi Mózes două, iar în Liceul Teoretic Nagy Mózes stă la dispoziție o clasă.

 

Ca evaluare, pedagogii au relatat că, după experiență, programele școlare sunt tot mai bine gândite față de anii precedenți, dau mai mult spațiu jocului, sunt mai puțin încărcate, mai consistente, modul de aplicare și succesul însă depinde de pedagog.

 

Jancsó Katalin


11 februarie 2015