În 2026 programul pentru familii monoparentale va continua, oferind o serie de beneficii familiilor care depun cererea. Pentru a aplica pentru cardul monoparental, pachetul de documente trebuie depus până la data de vineri, 19 decembrie 2025, până ora 12:00.

 

Condiții:

„Familie monoparentală” desemnează familia formată din persoana singură şi copilul/copiii aflaţi în întreţinere, în vârstă de până la 18 ani sau de până la 26 de ani pentru cei care urmează o formă de învăţământ – cursuri de zi, organizată potrivit legii, şi care locuiesc şi gospodăresc împreună;

 În cazul familiei monoparentale, reprezentantul familiei este persoana singură. Se consideră persoana singură din familia monoparentală – persoana care se află în una dintre următoarele situații:

 

este necăsătorită (dovedit prin declarație pe propria răspundere);

este văduvă (dovedit prin certificat de deces);

este divorțată sau exercită singur autoritatea părintească (dovedit prin hotărâre judecătorească privind autoritatea părintească sau stabilirea domiciliului);

al cărei soţ/soţie este declarat/declarată decedat/decedată prin hotărâre judecătorească;

a cărei soţ/soţie este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate şi nu participă la întreţinerea copiilor

 

Acte necesare:

Pentru a solicita un card monoparental, trebuie depuse următoarele documente:

 

Formular de cerere completat (anexa nr. 2)

Actele de identitate ale membrilor familiei (carte de identitate, certificat de naştere, după caz: certificat de divorț, certificat de deces)

Acte doveditoare privind realizarea venitului impozabil a persoanei care are în întreţinere copilul/copii

Declaraţie pe propria răspundere privind numărul copiilor aflaţi în întreţinere; Anexa nr. 2

Fotografii ale membrilor familiei pentru care se eliberează legitimație tip

Adeverinţă din partea unităţii de învăţământ privind situaţia absenţelor copiilor. (Pentru preșcolari adeverință privind înscrierea la grădiniță)

în cazul: este necăsătorită (dovedit prin declarație pe propria răspundere);

în cazul: este văduvă (dovedit prin certificat de deces);

în cazul:este divorțată sau exercită singur autoritatea părintească (dovedit prin hotărâre judecătorească privind autoritatea părintească sau stabilirea domiciliului)

dovada achitării obligațiilor fiscale către Biroul Taxe și Impozite.

 

Cardul trebuie reînnoit anual, astfel încât familiile care l-au primit anul trecut trebuie să aducă NUMAI următoarele documente până la termenul limită menționat mai sus:

 

acte doveditoare privind realizarea venitului impozabil a părinţilor/persoanei care au/are în întreţinere trei copii;

adeverinţă din partea unităţii de învăţământ privind situaţia absenţelor copiilor (pentru preșcolari adeverință privind înscrierea la grădiniță);

dovada achitării obligațiilor fiscale către Biroul Taxe și Impozite.

 

Categorii de facilităţi:

 

a) un abonament gratuit cu valabilitate de un an pentru parcările tip rezidenţiale aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Târgu Secuiesc, dacă în momentul cererii, în zona domiciliului există asemenea locuri libere, cu condiția ca solicitantul să îndeplinească cerințele Regulamentului de atribuire;

b) un abonament gratuit cu valabilitate de un an pentru parcările publice aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Târgu Secuiesc;

c) reduceri de 50% la abonamentele de acces la programele şi acţiunile culturale organizate de instituţiile de cultură aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Târgu Secuiesc (Casa de Cultură Vigadó – Teatrul Orășenesc Udvartér Teátrum);

d) reduceri de 50% la biletele de acces la patinoarul artificial Deme László;

e) reduceri la biletele de acces și abonamente la bazele sportive.

 

Termen pentru depunerea cererilor: vineri, 19 decembrie 2025, până ora 12:00.

Locul: Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, Registratură.

Formularul poate fi descărcat de aici.


25 noiembrie 2025