Primarul Bokor Tibor și consilierul dr. Szilveszter Szabolcs gazda ideii platformei, au informat că scopul lansării platformei de sesizări online, pe care municipiul din Târgu Secuiesc o pune în funcțiune din această săptămână, este transparentizarea primăriei și realizarea unei comunicări mai eficiente. Pentru a sesiza o problemă, trebuie să te înregistrezi. Pot fi făcute sesizări în unsprezece categorii.

 

Bokor Tibor, primarul din Târgu Secuiesc, a relatat, că prin faptul că a fost demarată aplicația de sesizări online s-a realizat un vechi plan al municipiului. Acesta spune că se bucură de această platformă, deoarece astfel se poate informa din prima mână despre problemele care se ivesc în oraș. Edilul a schițat: „Deseori foarte târziu sau deloc nu ajung la mine câte o cerere sau problemă, sau le găsesc pe paginile de socializare, însă nu sosește nicio notificare formală”. A continuat: „Esența acestei aplicații este că oricine poate face o sesizare, care devine la fel de oficială ca atunci când persoana respectivă ar sosi în instituție cu o cerere înregistrată.”

 

Consilierul dr. Szilveszter Szabolcs, inițiatorul sistemului, a detaliat că marele avantaj al sistemului este că poate fi urmărit. Dacă sistemul a înregistrat sesizarea, aceasta primește automat un număr de înregistrare, problema sesizată apare pe o hartă cu culoare galbenă, apoi după ce a fost soluționată, se transformă în verde, respectiv cel care a făcut sesizarea primește înștiințare prin e-mail. Gazda ideii a formulat astfel: acest sistem este sfârșitul unei părți al unei concepții de doi ani și rezultatul unei munci de un an și jumătate. Scopul a fost sporirea transparentizării primăriei, precum și eficientizarea rezolvării problemelor și a comunicării. Acesta este primul pas pentru a face „mai deștept” oficiul primăriei, căci nu trebuie depusă la registratură câte o problemă care așteaptă rezolvare, ci totul poate fi înregistrat de acasă, cu ajutorul mijloacelor electronice. Consilierul a mai subliniat și că aici este vorba în primul rând despre problemele care aparțin de competența administrației. „Veșnica problemă a apei nu este de competența municipiului, însă acestea trebuie indicate în aplicație, pentru că astfel și noi putem vedea defecțiunile, acestea vor putea fi urmărite și de noi și sperăm că putem influența furnizorul, pentru ca acesta să rezolve cât mai eficient problemele.”

 

Cele unsprezece categorii sunt următoarele: vehicule abandonate; construcții; salubritate; iluminat public; parcuri / spații verzi / terenuri de joacă; parcări neregulamentare; asistență socială; străzi / alee / trotuare / poduri; vandalism; apă și canalizare; altele.

 

Important e de evidențiat că în aplicația de sesizări online eroarea poate fi sesizată doar după înregistrarea valabilă, anunțul trece printr-un filtru, exact pentru ca sistemul să observe sesizările care nu au o bază reală. După înregistrare trebuie aleasă categoria erorii, numită problemă și adresa corectă unde s-a produs defectul, poate fi alăturată și o fotografie, apoi după verificarea filtrului, sesizatorul primește și o confirmare pe adresa de e-mail dată despre semnalarea problemei. Curând sistemul se va lărgi și cu serviciu sms, precum și cu prezentare online pentru oră de audiență.

 

Sistemul de sesizări în două limbi poate fi accesat pe linkul sesizari.kezdi.ro sau pe site-ul  www.kezdi.ro  din partea stângă de sub meniul principal.

 

Se înființează un fond social

 

Consilierul dr. Szilveszter Szabolcs a mai semnalat, că în curând, se va înființa și un fond social, care va fi delimitat din bugetul orașului și care va fi înființat pentru finanțarea proiectelor care se află pe domeniul public și care vor fi înaintate de organizații civile sau persoane fizice. Municipiul se angajează că cele mai bune vor fi realizate în 12 luni.

 


9 iunie 2020