Începând cu anul 2025, Consiliul Local al Municipiului Târgu Secuiesc va acorda în fiecare an, prin concurs, două PREMII DE EXCELENȚĂ elevilor din clasele V-VIII și IX-XII care au adus contribuții în viața culturală și artistică a orașului.

 

Acordarea premiilor reprezintă o formă de sprijin material, care vizează susținerea și promovarea tinerilor talentați în domeniul cultural și artistic. Pot candida la Premiul de excelență elevii din clasele V-XII, cu domiciliul stabil în raza administrativă al Municipiul Târgu Secuiesc și care urmează o formă de învățământ la zi.

 

Candidaţii la Premiul de excelență vor depune la primăria Municipiului un proiect cu următoarele documente:

 

 – scrisoare de intentie/motivație detaliată;

– Curriculum Vitae (CV).;

– copie BI/CI;

– adeverinţă pentru mediile anuale de la unitatea de învăţământ unde îşi desfăşoară activitatea;

 – copie după diplome (obţinute la concursuri, olimpiade, spectacole, evenimente);

– copie după certificate de participare (la concursuri, olimpiade, spectacole, evenimente);

– recomandări din partea organizaţiilor;

– alte documente care atestă activităţile extraşcolare (membru trupă de teatru, cor, etc.).

 

În cazul diplomelor, certificatelor, sau altor acte redactate în altă limbă decât limba română, pe versoul diplomei, certificatului, sau altui act se va realiza traducerea de către candidat a conţinutului actului, traducere semnată şi datată pe propria răspundere.

 

Premiile de excelenţă vor fi acordate pe baza unui punctaj, după cum urmează:

 

1. Performanţe exprimate prin obţinerea de premii la concursuri şi/sau olimpiade internaţionale – premiul I – 50 pct., premiul II – 40 pct., premiul III – 30 puncte, menţiune – 20 puncte, participare – 10 puncte.

2. Performanţe exprimate prin obţinerea de premii la concursuri şi/sau olimpiade naţionale – premiul I – 30 pct., premiul II – 20 pct., premiul III – 10 puncte, menţiune – 5 puncte, participare – 3 puncte.

3. Performanţe exprimate prin obţinerea de premii la concursuri şi/sau olimpiade judeţene – premiul I – 10 pct., premiul II – 7 pct., premiul III – 4 puncte, menţiune – 2 puncte.

4. Calităţi organizatorice – 5 puncte / fiecare participare în organizarea unui proiect / eveniment în cadrul ONG-urilor sau Consiliilor Elevilor.

5. Activităţi extraşcolare – 5 puncte / activitate (membru trupă de teatru şi/sau cor, etc.).

 

Cuantumul valoric al premiului de excelență este de 2.000 lei/elev/an. Anual se scot la concurs maxim 2 premii, unul pentru elevii din clasele V-VIII și unul pentru elevii din clasele IX-XII. Premiul de excelență se poate acorda aceluiași elev o singură dată pe ciclu de învățământ.

 

Premiile vor fi obţinute de către candidaţii care vor înregistra cel mai mare punctaj în urma însumării punctajelor obţinute la criteriile de acordare. În caz de egalitate perfectă suma se va împărții în mod egal.

 

Consiliul Local al Municipiului Târgu Secuiesc la propunerea Comisiei de evaluare și analiză a solicitărilor, are dreptul să anuleze premiul de excelenţă în cazul în care constată că elevul a primit ajutorul financiar în mod necuvenit, ca urmare a falsificării documentelor cu obligaţia returnării integrale, suportând consecinţele legale ale faptei.

 

Procedura de acordare a premiilor de excelenţă de către Consiliul Local al Municipiului Târgu Secuiesc se desfăşoară după următorul grafic:

 

1. Depunerea proiectelor pentru obţinerea premiilor de excelenţă: 15 martie – 15 aprilie.

2. Afişarea la avizierul şi pe site-ul Primăriei a celor care s-au înscris pentru „PREMIUL DE EXCELENŢĂ” pâna la 20 aprilie.

3. Afişarea la avizierul şi pe site-ul Primăriei a câştigătorilor „PREMIULUI DE EXCELENŢĂ” pâna la 30 aprilie.

4. Contestaţii privind acordarea „PREMIULUI DE EXCELENŢĂ” 1–5 mai.

5. Rezolvarea contestaţiilor 6–10 mai.

 

Aprobarea de către Consiliul Local al Municipiului Târgu Secuiesc a propunerilor Comisiei de evaluare și analiză a solicitărilor în prima şedinţă ordinară a Consiliului Local după 10 mai.

 

Premiul de excelenţă va fi înmânat candidaţilor câştigători cu ocazia ceremoniei de închidere a anului școlar.

 

Comisia de evaluare și analiză a solicitărilor:

 

Ilyés Botond, consilier local, președinte

Voloncs Mária-Terézia , consilier local, membru

Papp Gyöngyike, consilier local, membru

 

Update 16.04.2025:

Lista candidaților: https://tinyurl.com/2v7ae7su


13 martie 2025